Thaiwok

Sedan vårt besök i Thailand har min kärlek till den thailänska maten bara växt! Med oss hem från resan kom en flaska med gudomligt god soja, med den kan man göra god thaiwok av vadsomhelst höll jag på & säga, men den gör verkligen underverk! Tyvärr börjar flaskan bli oroväckande tom nu så jag får nog ut & ragga thailivs här i Göteborg...
Här kommer iallafall mitt recept på Thaiwok.


Wok med kyckling

2 block äggnudlar
4 st kycklinginnerfiléer
0,5 röd paprika
0,5 lök (röd eller gul)
en liten bit purjolök
några färska champinjoner
limesaft
thaisoya
sweetchilisås
vitlök

Lägg nudlarna i blöt i varmt vatten

hetta upp olja i en wokpanna, när den är riktigt het lägg i kycklingen som du skurit i bitar, stek dem tills de är klara. Tillsätt alla grönsaker & woka runt det en liten stund. När nudlarna känns lagom al'dente häller du i dem i woken, låt dem inte bli för mjuka i vattnet eftersom de tillagas lite extra i pannan.
Rör runt allt & häll i thailänsk soja, sweet chilisås, limesaft & pressa i vitlök, allt detta efter smak...

Färdigt att servera!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0