Ny dag..

Imorgon är det en vecka sedan Irma fick somna... Jag tänker på henne hela tiden & det känns oerhört tungt. Men livet måste fortsätta, hon var gammal & det var dags nu, jag måste försöka acceptera det, det går lite bättre för varje dag.

Idag har jag iallafall lite inspiration att dela med mig till er, jag håller på att baka tekakor & jag åt min favoritfrukost när jag vaknat allt för sent.

Jag älskar riktigt grovt bröd, gärna med hela frön i. På detta hade jag kavli kräftost, ett rejält blad isberg & massor av citronpeppar. Efter det åt jag en stor härlig apelsin.

Det får mig att tänka på när min farmor berättade om när hon var liten (född 1924, dock borta nu..) & skulle operera sitt öra. Dom hade åkt till en större stad för att göra det & efterår gick dom ner i fruktaffär i en sval källare & hon fick en apelsin. Jag tycker det är så häftigt! Det var liksom så exotiskt. Det hade dom aldrig hemma annars. Nuförtiden är ju apelsiner vardagsmat. Hon berättade att hon satt med den i knät länge innan hon ville skala den & äta den. Att hon fortfarande kunde känns doften & kylan nere i fruktaffären... Älskade farmor.


Kommentarer
Postat av: Christin

Trevlig blogg du har, kul mattips.

2009-01-29 @ 14:48:20
URL: http://stinslillavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0