Min medelhavspasta

Igår blev det en av mina paradrätter Medelhavspasta, tyvärr gör jag detta på en höft så inga mängder finns men hysta i lite så blir det toppen, jag lovar. Vitlök & Basilika kan man ta efter smak.

Pasta
Tonfisk i burk
Färska champinjoner
Röd paprika
Rödlök
Soltorkade tomater
Fetaost
Basilika (färsk eller torkad)
kalamataoliver (utan kärnor)
creme fraich
salt & peppar


Fräs Grönsakerna med pressad vitlök & Basilika (vill man ha starkare vitlökssmak, pressa i den allra sist, då behåller den stunsen).
vänd i tonfisken men rör inte för mycket med risk för att smula sönder den för mycket, låt den bli varm.
Häll i den nykokta pastan, oliverna & fetaost i tärningar samt creme fraich (den ska bli lagpm krämig sådär). smaka av med salt & peppar samt mer vitlök & basilika som så krävs.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0