Burgare på mitt vis...

Idag kände jag att det var dags för köttfärs och efter lite orietering i kylen blev det tillslut burgare med soltorkade tomater och fetaost.
Vi åt dem på grovt surdegsbröd med mycket grönsaker och en vitlök & pestodressing.
Smakade ljuvligt...

Biffar med soltorkade tomater & feta 4 st

500 g nötfärs
1 ägg
10 soltorkade tomater
0,5 bit fetaost (1 bit är 150g)
lite buljongpulver
vitpeppar

Blanda allt och forma till biffar, grilla eller stek dem. Jag föredrar att använda min OBH nordica bordsgrill, min bästis i köket!

Dressing

Cremefraich
vitlök
pesto
salt & peppar

Servera på grovt bröd med härliga grönsaker som du gillar och dressing.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0