Det här är inte klokt!

Ådror, brosk & fettklumpar i skolmaten. Är inte detta helt sjukt?
Detta läste jag precis i en artikel på aftonbladet om några ungdomar som gått med en portion thaigryta till sin naturkunskapslärare för undersökning & han hittade ådror brosk & fettklumpar i den. Ovanpå detta tycker talespersonen för företaget som lagar maten att det är helt naturligt!?

Läs artikeln HÄR

Jag har ju själv inte direkt några glada minnen av skolmaten, men att det varsåhär ar jag inget minne av.. som tur är. Min moster jobbar som husmor på en mindre skola och jag tror att det är där det brister, på stora skolor får barnen/ungdommarna skitmat. När skolan är mindre kan man använda sig av bättre råvaror osv. Men det är ju sjukt att det är så, det skulle vara samma för alla.

Hur kan man svara att det är naturligt att äta ådror till lunch? brukar hon göra det själv frågar man ju sig.
man slutar aldrig att förvåna sig.

Ulk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0