tolfte september tvåtusenåtta

Idag har jag varit ledig och startade dagen med ett besök hos min FD jobbakompis Carina. Där blev jag bjuden på en ljuvlig smulpaj på äpplen med vaniljvisp! kaffe till det såklart..smaskigt värre!

Med mig hem därifrån fick jag en hel ICA kasse med äpplen från hennes enorma äppelträd, och jag fick gärna komma o hämta fler! Nu ska det göra äppelmos & äppelkräm.. Kanske även en och annan paj eller kaka!

Efter det begav jag mig in till staden för att ta en sväng där med mig själv. Jag avslutade med att köpa med mig 1 kg kantareller från torget.
Dessa användes direkt när jag kom hem till en smaskig kantarellomelett!

recept

10 kantareller modell stora
2 ägg
salt & peppar
persilja
parmesan


Stek kantarellerna med salt o peppar
Vispa ihop äggen & häll dem i pannan
Stek tilld omeletten är helt fast i konsistensen, dekorera med persilja & riven parmesan.
Jag åt den med en klick keso med lök smak från arla

Smaklig spis!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0