elfte september tvåtusenåtta (part duex)

Idag var vi på ica och skulle handla något gott kött till fredagsmyset imorgon!
När vi snurrade runt där skulle vi även komma på något att laga till ikväll.
det stod fullkomligt still i mitt huvud, J försökte med olika alternativ men kände mig inte taggad på något men tillslut när jag gått runt lite så kom jag på att jag skulle göra canneloni.

Plockade till mig färska lasangeplattor(vilket jag med å det bestämdaste rekomenderar till detta recept!), mozzarella ost, salami & färsk spenat!

När jag öppnade plattorna blev jag smått överraskad över att de inte var uppdelade utan det var en jättelång platta som man fick dela själv, vilket jag tycker är himla smart!

Hursomhelst så blev det toppengott!
Dessutom är det sjukt smidigt att göra!

Här kommer fullständiga receptet för 2 pers. (8 rullar)

Canneloni

ett paket färska lasangeplattor (blev 8 stycken rullar totalt av min långa)
ca 8 skivor salami
ett paket mozzarella
färsk spenat

Tomatsås

1 burk krossade tomater
lite vatten
3 vitlöksklyftor
basilika
1 tärning grönsaksbuljong

Koka ihop ingredienserna till tomatsåsen & lägg ett tunr lager i botten på en ungssäker form

Börja med att dela lasangeplattan i 8 bitar, dela en salamiskiva i 2 delar och lägg dem på plattan, lägg även dit en skiva mozzarella & en näve färsk spenat, krydda med salt och peppar, rulla ihop.
Lägg den i formen, fortsätt med resten av plattorna.
Häll tomatsåsen över rullarna och toppa med riven parmesan.

Servera med en god sallad!



Glömde fota men här kommer en lånad bild på www.tasteline.se

Kommentarer
Postat av: Linda

du e grym.. dig skulle man ha hemma.. god mat varje dag :)

2008-09-11 @ 23:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0